maç sonuçları

Sikeres termékbővítés az Opinelnél

Posztunk a Le Figaro gazdasági rovatában 2014. február 2-án megjelent cikk fordítása.

Kesportal: Opinel biscuit - indafoto.hu

A többfunkciós modellek, az asztali és konyhai felhasználásra szánt termékcsaládok megjelenésének köszönhetően a híres szavojai, „made in France” késmárka hat év alatt megduplázta a forgalmát.

124 évesen megújulni, de a lélek megmaradjon – nagy kihívás volt ez a Chambéry-i Opinel számára, a cég azonban igencsak nyerésre áll. Az olyan újdonságoknak köszönhetően, mint amilyen az áprilisban forgalomba kerülő barkácskés is, a „koronás kéz” védjegyű márka fölturbózta a forgalmát.

Majdnem tíz éve annak, hogy az Opinel úgy döntött, hogy bővíti tíz történelmi, fanyelű bicskamodellből álló kínálatát. – A jellemzően idősebb, vidéki férfiak körében igen sikeresek voltunk – mondja Francoise Detroyat marketingigazgató. – Az eladásainkat azonban veszélyeztette, hogy a társadalmi változások mellett a zsebkések használatának szokásai is megváltoztak.

Funkcionális és egyszerű

Az alapgondolat az volt, hogy a kések visszakapják hétköznapi eszköz szerepüket, és hogy egy fiatalabb, nőket is magába foglaló, városibb ügyfélkört is meghódítsanak. Ennek eredményeképp a termékpaletta jelentősen bővült az asztali, konyhai és többfunkciós termékek irányába. Mindezt persze úgy, hogy szó sem lehetett arról, hogy közben a „kütyüsödés”, a negyvenfunkciós svájcibicska csapdájába essenek. – Az Opinel elsősorban egy jól vágó pengéről szól – mondja Francoise Detroyat. – Funkcionálisnak, egyszerűnek, elérhetőnek és tartósnak kell lennie.

A márka lelkét minden bizonnyal sikerült megőrizni, hiszen az újdonságokat igen jól fogadták. – A hajósoknak és a természeti sportokat űzőknek készült Outdoor n°8 nagyon sikeres, pedig a hagyományos famarkolat helyett vízálló műanyag nyelet kapott – teszi hozzá a marketingigazgató. Az Opinel még a konyhakések igen zsúfolt piacán is talált magának rést a „Kis Konyhafőnök” (Petit Chef) sorozattal. Ezek gyerekeknek szánt, valódi vágóéllel bíró kések, amelyeken egy ügyes védőgyűrű megóvja őket attól, hogy megvágják magukat.

Nagyobb üzem

A termékek száma jelenleg meghaladja a 250-et és a 100 alkalmazottal dolgozó cég forgalma a 2007-es 8,5-ről 2013-ra 17 millió euróra nőtt. Az export az eladások 45%-át teszi ki és leginkább Európa felé irányul. Figyelemreméltó tehát a siker, főleg, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az Opinel mindezt ráadásul úgy érte el, hogy mérsékelt árait sikerült franciaországi, jelentős mértékben automatizált üzemében történő gyártással kombinálni. A 2013-ban gyártott közel 4 millió késnek csak egy egészen kis hányadát, bizonyos konyhakéseket szerelnek össze Portugáliában. A Chambéry-i üzem alapterülete azonban hamarosan kétszeresére nő majd, így a megnövekedett kapacitásnak köszönhetően hazaköltözhet a Portugáliába kihelyezett gyártás.

Úgy tűnik tehát, hogy a vállalat, amelyet ma is az Opinel család birtokol és irányít (az elnök Maurice a márkaalapító unokája, a vezérigazgató Denis pedig a dédunokája) további szép évek elé nézhet. Paradox módon ugyanis a márkát az újabb termékeken keresztül fölfedező ügyfélkör második lépésben már a cég hagyományosabb termékei iránt is érdeklődni kezd.

A Le Figaro cikk eredetiben itt olvasható.

Kép: Opinel – Page officielle

4 hozzászólás


  1. 1 kelapu

    Szeretem az Opi. késeket, főleg a konyhai hámozó van nap mint nap használatban. Csak javasolni tudom mindenkinek. Ed. fordítását olvasva megint elő vettem a zsebkésemet egy pár napig használni is fogom.

  2. 2 Golbat

    Az Opi egy klasszikus, minden késbarátnak ki kell próbálnia egy 8-ast vagy egy Jardint. 🙂

  3. 3 Turist

    Köszi Ed, azt hiszem, ezek a klasszikus csodák soha nem mennek ki a divatból. Én pl egy kicsit átalakított carbon 9-essel reggelizem vagy egy évtizede és nem, hogy megunnám, de egyre jobban szeretem. Ettől függetlenül nagyon tetszenek az újítások, mert a jól bevált hagyományokra és tapasztalatra épülnek és nem divatot, hanem használati értéket képviselnek, lsd outdoor. Már várom a következőt, hogy kipróbálhassam.

  4. 4 Rémuszbácsi

    Tényleg hihetetlen jól csinálják, példát vehetnénk róluk. Nekünk is lehetne piacképes hagyományos bicskánk, ami bizonyos feltételek megléte mellett hasonló karriert futhatna be. De ezeknek még csak nyomát sem látom.

Hozzászólok

Hozzászóláshoz be kell lépned.